Evaluarea copilului
Ce putem face în acest sens?
- Conectează și redirecționează: când copilul e trist, e nevoie să calmăm emoționalul (conectare), după care validăm: ,,Of, pare că e ceva în tine…”/ ,,Te văd supărat…sunt aici”
- Identifică pentru a rezolva: când emoțiile sunt foarte puternice, îi cerem copilului să spună povestea despre ce îl supără
- Decât furios, mai bine curios:crearea de noi oportunități de a-și exersa creierul (ex: Tu ce ai face dacă…)
- Amintește-i să-și amintească: ne folosim de evenimentele trecute pentru a construi tradiții: ajută la creșterea empatiei, integrarea memoriei, apartenența la grup
- Lasă norii emoției să treacă: prin metafora cerul și norii: Chiar dacă vine emotia (X), tu ești acolo, copil bun…norii trec
Conceptul Mindsight aduce o repoziționare a conceptului de disciplină, făcând apel la sensul inițial “cu ochii minții”. Astfel, disciplina eficientă nu înseamnă doar să descurajăm un comportament nedorit, sau să încurajăm unul dorit, ci să îl ajutăm pe copil să își dezvolte abilitățile necesare, să își cultive conexiunile cerebrale pentru a lua decizii mai bune.